fredag 22 augusti 2008

Bass laid plans

Den fjortonde augusti hade jag ett fullsmockat schema. Eftersom jag hade semester så hade jag lagt mig sent kvällen innan och var väl ännu några timmar ifrån utsövd då jag steg upp klockan halv sju. Lyckades äta frukost ändå utan att må illa och snart var jag och min fru på väg mot Mödravårdscentralen. Vi närmade oss nu en vecka över tiden för beräknad förlossning och var just för tillfället lite oroliga för något som vi trodde kunde vara fostervattensläckage. Vår barnmorska remitterade oss till bedömningsmottagningen på Förlossningen, samma eftermiddag kl 14.


Klockan närmade sig nio då jag packade mitt basfodral, lånade bilen av Jonas och åkte till Elofs hushåll. Vi drack lite kaffe, lyssnade på lite andra grejer han höll på att mixa och diskuterade ljud för vår inspelning. Snart hade vi kopplat in oss och testat karaktärer och nivåer, det återstod bara att spela. Två timmar senare var det klart! Välspelade basgångar på två låtar Apoteket Apan kommer släppa under hösten. Jag tackade för mig och åkte hem igen.


Barnet badade bara bra, bedömde Bedömningsmottagningen bergsäkert.


Efter att ha återlämnat bilen, lade jag mig för att vila ett par timmar. Yrvaken lagade jag sedan mat till Simon med sambo. Vi åt maten, pratade och åt efterrätt. Sist spelade vi Wii. Efter att de hade gått ägnade jag mig åt att försöka lokalisera källan till ett missljud i min dator. Klockan halv tre på natten hade jag fortfarande inte lyckats och bestämde mig för att sova. Snart låg jag så i min säng och blundade. En kvart senare gick vattnet.


Du som läst det här ville kanske också veta att Apoteket Apan ska spela på Fyristorg under Kulturnatten i Uppsala. (Edit: INTE S:t Eriks torg som jag skrev tidigare.)

Inga kommentarer: